Ahad, 12 Mei 2013

KL, aku pulang ..

Jadual hari pertama dan kedua terasa begitu padat. Hari ketiga kami bersantai2 di hotel dan check out. Puteri kecil sempat mandi kolam.
Pemandangan kolam renang dari tingkat 3

Lepas check out kami menuju ke Ubud. Ubud adalah pusat artistik Bali. On the way sempat singgah di beberapa tempat seperti berikut:


Industri kampung: kopi luwak berharga Rp50 ribu secawan.

Industri batik. 

Industri lukisan. Beli sekeping lukisan di sini. Pasir pantai dalam lukisan betul2 menggunakan pasir sebenar. 
 Sempat juga melalui industri perabot, industri barangan perak (terbeli sebentuk cincin perak!) dan kilang barangan Polo Ralph Lauren. Tapi tak membeli pun di sini kerana terlalu mahal harganya walaupun dikatakan harga kilang. Semua pakaian dijual dalam USD.
Panorama dalam perjalanan ke Ubud

View dari Batur Sari

Banyak attraction sepanjang jalan ke Ubud. Kami tiba di banglo sewa hampir 5 petang. Letaknya tak jauh dari bandar Ubud. Tengoklah gaya banglo mewah kami di tengah sawah. Siap dengan kolam private lagi. Apa lagi, kami pun tak melepaskan peluang untuk mandi-manda sekeluarga.
Ini salah satu bilik. Khas untuk anak teruna kami. 

Kolam renang di tingkat bawah.
Best kan? Sesekali berbelanja untuk keluarga. Besoknya kami check out dan singgah di Monkey Forest. Wah, monyet kat sini walaupun nampak jinak tapi sangat agresif. Nama pun monyet .. Ada sekor tu, siap tarik seluar minah saleh lagi ..
Seronok tengok monyet ni beria2 nak buka botol air mineral. 

Terserempak pulak dengan penggambaran sinetron .. Tapi tak kenal pulak siapa pelakonnya.

Lebih kurang jam 12 tgh kami meninggalkan tempat ini dan balik ke Kuta untuk membelai diri di spa. Anak-anak dibawa pak supir untuk makan di KFC. Habis spa, sempat singgah di factory outlet Bali Brasco. Pakaian branded agak murah. Cuma pekerjanya macam malas nak melayan. Tak taulah kot mereka pilih bulu ..nak melayan yang ada USD dan Pound Sterling je .. Sejam di sini, kami pun berangkat ke airport. Jalan jem pulak tu. Katanya ada Menteri datang ramai2.



TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

1 ulasan:

Light Purple Glitter Pointer